Groep 1-2A, juf Hettie en juf VerginiaOp dit moment zijn er op Mobiel 3 groepen 1/2. Groep 1/2A heeft 2 leerkrachten. Juf Verginia is er op maandag, dinsdag en om de week op vrijdag. Juf Hettie werkt van woensdag t/m vrijdag. De onderbouw wordt verder ondersteund door juf Margreet (extra taalondersteuning), juf Astrid (onderwijsassistent) en juf Reneshma (combinatiefunctionaris Swazoom). In de groepen 1/2 zitten kinderen in de leeftijd van 4, 5 en 6 jaar. Door de gemengde samenstelling kunnen de kinderen veel van elkaar leren en elkaar helpen. Wij besteden veel aandacht aan een fijne sfeer in de groep. Om zich goed te kunnen ontwikkelen, is het belangrijk dat de kinderen zich veilig voelen. We werken in de kleutergroepen met de methode ‘Onderbouwdonline’ om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van het kind op het gebied van rekenen, taal en motoriek. Het digitale plan-, registratie en volgsysteem helpt bij het stellen van doelen, geeft zicht op leerresultaten en ondersteunt planmatig, beredeneerd en resultaatgericht werken. We werken ongeveer 4 weken aan een thema. Binnen een thema bieden wij uitdagende activiteiten aan op het gebied van taal, rekenen, creativiteit, muziek en spel waarin de kinderen ook zelf een belangrijk aandeel hebben. Kinderen werken op hun eigen niveau, alleen of in groepjes. We starten elke dag met een spelinloop. De kinderen werken in groepjes en oefenen verschillende vaardigheden met ondersteunende begeleiding van de ouders. Tevens is er iedere dag bewegingsonderwijs in de vorm van buitenspel of een gymles in de kleuterspeelzaal. De leerlingen van groep 2 gymmen 1 keer per week, onder leiding van een vakleerkracht (juf Martha), in de gymzaal. Ook maken de kinderen uitstapjes bij een thema, bijvoorbeeld een herfstwandeling of een bezoek aan de kinderboerderij. Alles wat in een kleutergroep wordt gedaan is ter bevordering van een goede ontwikkeling van uw kind. Maar… voorop staat dat uw kind met plezier naar school gaat! |
|
Neem contact opBasisschool Mobiel | Locatie
| Taalkeuze:
Stuur ons een bericht
|